قوانین

نرم افزار راهکار جهت تسهیل در ارائه خدمات کارواش در محل کاربران ، طراحی گردیده است ومطابق با شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می‌‌نماید؛ لذا این شرایط به‌عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربر و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات راهکار ، این شروط را به‌دقت مطالعه فرمایید.
کلیه کاربرانی که قصد عضویت و خریداری از اپلیکشن، سایت و بات راهکار را دارند، باید مفاد این توافق‌نامه را کامل مطالعه و سپس اقدام به عضویت و خرید خدمات و محصولات از راهکار کنند. عضویت در راهکارو یا خرید از آن به منزله مطالعه و قبول شرایط خرید و عضویت و قوانین و مقررات مربوطه است.
ماده 1- کاربران برای عضویت در راهکار و خرید محصولات آن، باید در هنگام خرید یا در حالت عادی، به قسمت ثبت‌نام مراجعه کنند. در این مرحله با وارد کردن شماره موبایل، کد فعال سازی برای آنان ارسال می‌شود که کاربران با وارد کردن کد فعالسازی ارسال شده به تلفن همراه آنان می توانند مراحل ثبت نام و ثبت سفارش را تکمیل کنند.
تبصره 1- صِرف عضویت در سایت دلیل بر قبول و پذیرش مفاد موافقتنامه بوده و خلاف آن به هیچ وجه پذیرفته نیست.
تبصره 2- کاربر تنها استفاده کننده شخصی اکانت تعریف شده در اپلیکیشن راهکار است و مسئولیت هرگونه سوء استفاده از آن برعهده کاربر است.
تبصره 3- کاربر باید شماره موبایل و آدرس خود را به همراه سایر اطلاعات درخواستی به ‌طور صحیح وارد نموده و مسئولیت ثبت اشتباه و یا اظهارات خلاف واقع بر عهده شخص کاربر است. لذا در مرحله ثبت‌نام لازم است که این مفاد را به طور صحیح وارد کرده و خلاف واقع نباشند.
تبصره 4- عضویت در راهکار رایگان است
تبصره 5- به دلیل آنکه در برخی از موارد احراز هویت خریدار از طریق نام و نام خانوادگی ارائه شده در اپلیکیشن راهکار امکان‌پذیر است، مسئولیت هرگونه مغایرت مشخصات فوق با هویت واقعی عضو بعهده فرد بوده و راهکار هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به مغایرت‌های احتمالی ندارد.
تبصره 6- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه ی استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد دیگری منتقل کند.
تبصره 7- در شرایط خاص ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی را در اختیار شرکت قرار ندهد شرکت میتواند حساب کاربری را مسدود کرده و از ارائه سرویس به کاربر خودداری کند.

ماده 2- افراد بالای 18 سال تمام حقوق عضویت و انجام معامله (خرید) را در راهکار دارند.
تبصره 1- عضویت برای افراد بین 15 تا 18 سال با اجازه ولی و یا قیم امکان‌پذیر و معتبر است. افراد زیر 15سال، حق عضویت در راهکار را ندارند.
تبصره 2- رعایت حکم این ماده و صحت و سقم ارائه اطلاعات، بر عهده مشتری (عضو) بوده و راهکار هیچ‌ گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.
ماده 3- اختلال در سرویس اینترنت و یا هر رویدادی که باعث شود مراحل خرید به اتمام نرسد، موجب از بین رفتن حق کاربر نمی‌شود. همچنین راهکار مسئولیتی در قبال خرابی‌ها و یا عدم سرویس‌دهی به دلیل اختلال در سرویس اینترنت و سایر زیرساخت های مورد نیاز ندارد.

ماده 4- در مواقعی که به منظور تعمیرات دوره‌ای، اپلیکیشن، سایت و بات به‌ طور موقت غیرقابل دسترس می‌شود کاربران کمی صبور باشند و تحمل نمایند تا نقص مرتفع گردد.
ماده 5- راهکار از کلیه اطلاعات کاربران عضو اعم از اطلاعات دریافتی و ارسالی، نسخه پشتیبان تهیه نموده و از آن نگهداری می‌کند تا در صورت بروز هرگونه خطری برای یک نسخه، نسخه دیگر مصون بماند.
ماده 6- تعهدات مشتری(کاربر)
تبصره 1- مشتری متعهد است که در استفاده از خدمات راهکار تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرم‌افزار را برای اهداف قانونی به کار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری نرم‌افزار راهکار و شرکت، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار نرم‌افزار راهکار را خدشه‌دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام مشتری که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی گردد به عهده‌ی مشتری است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

تبصره 2- مشتری متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات راهکار به صورتی که به راهکار یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند ، استفاده نکنند. در صورتی که مشتری اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات راهکار در جهت منافع شخصی و یا آسیب ها اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نماید، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

تبصره 4- درخواست کننده خدمات تعهد مینمایند ،که از هرگونه ارتباط مستقیم با پرسنل خدماتی راهکار در خصوص دریافت خدمت اجتناب نماید . بدیهی است تضمین کنترل کیفیت و گارانتی بازگشت وجه ، مورد تائید راهکار نبوده و ضرر و زیان وخسارت احتمالی به خودرو را بعهده نمی گیرد.ودرصورت آگاهی از این اتفاق راهکار حق انسداد حساب کاربری مشتری را دارد.
تبصره 5- مشتری تنها مجاز است از راهکار برای رفع نیازهای شخصی استفاده کند و باید از فروش یا استفاده‌ی تجاری از خدمات آن اجتناب نماید. در صورت تخلف، چهار برابر هزینه‌ی خدمات انجام‌شده از سوی متخلف به‌عنوان وجه التزام تخلف از وی اخذ خواهد شد. وصول این مبلغ نافی حق شرکت برای طرح دعوای جبران خسارت وارده نخواهد بود. بدیهی است این حکم شامل اشخاص حقوقی نیز میباشد.
تبصره 6- مشتری متعهد میگرددکه تنها زمانی که قصد استفاده از خدمت را دارد اقدام به ثبت سفارش نماید .
تبصره 7- چنانچه مشتری قصد ابطال سفارش خود را دارد؛ برای لغو یا تغییر زمان آن، باید با واحد امور مشتریان تماس بگیرد.
تبصره 8- مشتری اقرار می‌نماید که با افتتاح حساب کاربری در راهکار تنها مجوز استفاده‌ی غیر انحصاری، غیرقابل‌انتقال و محدود از خدمات آن را دریافت می‌کند و به‌این‌ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به راهکار (اعم از کپی‌رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) ندارد، در غیر از موارد مطرح شده در این قرارداد اجازه‌ی استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم‌افزارهای راهکار را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرم‌افزارها و ملحقات آن خواهد بود.
تبصره 9- مشتری می‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌تواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر از خدمات راهکار گردد.
تبصره 10- مشتری متعهد است تمامی تغییرات، الحاقیه ها و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل یا نرم‌افزارهای راهکار در خصوص استفاده از خدمات راهکار و شرایط آن برای کاربر ارسال می‌گردد مطالعه نماید و در صورت عدم موافقت، ضمن توقف استفاده از خدمت ها، مخالفت خود را بصورت رسمی به اطلاع شرکت برساند. عدم اطلاع رسانی به شرکت و یا استمرار استفاده از نرم افزار های راهکار، به منزله امضای دست‌نویس دارای آثار حقوقی است و امضاکننده را به مفاد سند مزبور متعهد و ملتزم می‌نماید.
تبصره 11- مشتری متعهد می گردد تمامی وسایل قیمتی خود را از داخل خودرو جمع آوری نماید و در صورت وقوع پیش آمد های احتمالی مسئولیت به عهده مشتری می باشد.
تبصره 12- مشتری در طول دریافت خدمات ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از هر نظر می باشد و درنتیجه رعایت مقررات مربوط به حجاب برای بانوان و... ، برای مشتری الزامی است ، که در غیر این صورت مسئولیت کلیه پیشامدهای احتمالی بر عهده مشتری می‌باشد.
تبصره 13- مشتری موظف است در زمان مقرر در مبدأ خدمات (درآدرس مورد نظر که در درخواست خدمات ثبت‌شده است) حضور داشته باشد و یا فرد مورد اعتمادی را به متخصص جهت نظارت بر انجام صحیح خدمات معرفی نماید، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود معادل هزینه‌ی خدمات را از اعتبار او کسر یا از نامبرده وصول نماید. وصول این مبلغ، نافی اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری وی موصوف نخواهد بود.
تبصره 14- مشتری موظف است هزینه‌ی خدمات را به یکی از طرق پیش‌بینی‌شده پرداخت نماید. پس از ارسال درخواست خدمات یا پس از پایان خدمات (بافرض بر اینکه که شرایط خدمات پایان یابد) . مشتری نمی‌تواند به میزان هزینه‌ی خدمات اعتراض کند و یا اینکه پس از پرداخت ، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را خارج از شرایط مذکور در این قرارداد بنماید. درصورتی‌که مشتری به هر علت ازجمله به خاطر اشکالات فنی، ارتباطی، قطع شبکه‌ی تلفن همراه، بروز نقص در نرم‌افزار و ... نتواند هزینه‌ی خدمات را پرداخت کند، شرکت مجاز خواهد بود که این هزینه را از اعتبار کاربر در راهکار کسر و یا مبلغ آن را از نام‌برده وصول نماید و مشتری نمی‌تواند نسبت به این اقدام اعتراضی داشته باشد.
تبصره 15- مشتری می‌پذیرد که راهکار ممکن است از ارسال SMS (پیامک) به عنوان راه ارتباطی خود با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
تبصره 16- مشتری می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود در راهکار دارد مستقل از روش کسب آن (در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که راهکار در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمت ارایه شده توسط راهکار قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
تبصره17- راهکار ممکن است کدهایی به منظور هدیه به مشتریان ارائه کند که با وارد کردن این کدها در سامانه و برنامه های موبایل، تخفیفاتی به مشتری داده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به اعتبار کاربر در راهکار اضافه شود. لذا مشتری می‌پذیرید که اجازه انتقال یا فروش آنها را به افراد دیگر ندارد. همچنین مشتریان مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند (حتی اگر راهکاراقدام به انتشار آن ها درفضای مجازی کرده باشد) . مگر اینکه راهکار رسما این اجازه را به آنها داده باشد.
تبصره 18- مشتری می‌پذیرد کدهایی که جهت ارایه تخفیف به وی داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که راهکار برای ارائه این کدها هزینه ای از مشتریان دریافت نمی‌کند، این حق برای راهکار محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که راهکار تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته است و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجه استفاده از آنها به حساب مشتری اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
ماده 7- تعهدات راهکار
تبصره 1- راهکار با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس از 8 صبح تا 17، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران ورفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه خدمات و نیز ایجاد صلح و سازش فی مابین مشتریان و راهکار یاران می‌کند.
چنانچه هر یک از کاربران راهکار در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات راهکار مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
تبصره 2- راهکار متعهد به تلاش ، برای ارائه‌ی خدمات باکیفیت است و میکوشد تا با به‌روزرسانی نرم‌افزارها متناسب با نیاز کاربران ،کیفیت و نوع خدمات ارائه ‌شده را ارتقا بخشد.
تبصره 3- راهکار تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند . اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد.
تبصره 4- تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد راهکار محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارایه اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.
تبصره 5- شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث - که ممکن است موجب ایجاد نقص واشکال و ایراد در حساب کاربری کاربر گردد - نخواهد داشت.